DIGCOMP konpetentzia digitalen Europako esparrua

 

DigComp Esparrua, edo Konpetentzia Digitalaren Esparru Europarra, Europako Batzordeak garatutako ekimen bat da, herritarrek gizarte digital modernoan eraginkorra izateko izan behar dituzten konpetentzia digitalak definitzeko. Esparru horrek gero eta ingurune digitalagoan parte hartzeko, ikasteko, lan egiteko eta gizarteratzeko garrantzitsuak diren trebetasunen eta ezagutza digitalen erreferentzia ezartzen du.

DigComp esparrua funtsezko tresna da hezkuntza eta lan-indarra modernizatzeko, eta pertsona guztiek, herritarrek eta profesionalek, teknologiaren erabileran parte hartzen dutela eta mundu digitalean kritikoak direla ziurtatzen du.

 

DigComp esparruaren helburuak

 

  • Definizio komun bat ezartzea: DigComp-ek teknologia digitalen erabileran trebea izateak zer dakarren argi eta zehatz adierazten du.
  • Hezkuntza eta prestakuntza: Hezkuntzaren eta lanbide-heziketaren esparruan curriculumak garatzeko oinarri gisa balio du, prestakuntzan dauden pertsonek beharrezko trebetasun digitalak eskuratzen dituztela ziurtatuz.
  • Politika publikoak: Herritarren artean konpetentzia digitala sustatzen duten ekimenak eta politikak garatzen laguntzen die erantzukizun politikoa duten pertsonei.
  • Ebaluazioa eta ziurtapena: Gaitasun digitalak ebaluatzeko eta ziurtatzeko esparru bat eskaintzen du, pertsonei lan merkatuan dituzten trebetasunak frogatzen lagunduz.
  • Gizarteratzea eta enplegagarritasuna: Gizarteratzea errazten du eta pertsonen enplegagarritasuna hobetzen du, gizartean eta lan-merkatuan erabat parte hartzeko beharrezkoak diren trebetasun digitalak dituztela ziurtatuta.

 

DigComp esparruaren egitura

 

Esparrua bost eskumen-arlo nagusitan banatzen da, eta 21 eskumen espezifikotan eta 8 gaitasun-mailatan garatzen dira:

  • Informazioa eta informazio-alfabetizazioa: Informazio digitala bilatzeko, aurkitzeko, kudeatzeko eta ebaluatzeko trebetasunak.
  • Komunikazioa eta lankidetza: Tresna digitalen bidez modu eraginkorrean komunikatzeko, lankidetzan aritzeko eta elkarreragiteko gaitasunak.
  • Eduki digitalak sortzea: eduki digitalak eraginkortasunez eta segurtasunez sortzeko eta editatzeko trebetasunak.
  • Segurtasuna: Ingurune digitaletan gailuak, eduki pertsonala eta datuak babesteko gaitasuna.
  • Problemak ebaztea: premia digitalak identifikatzeko eta konponbide eraginkorrak garatzeko trebetasunak, teknologia digitalak modu sortzailean eta kritikoan erabiltzeko eta aprobetxatzeko gaitasuna barne.

 

DigComp esparruaren abantailak

 

  • Unibertsaltasuna eta moldagarritasuna: Nazioarteko hezkuntza- eta lan-testuinguruetan egokitu eta erabil daitekeen estandar bat eskaintzen du.
  • Trebetasunen etengabeko hobekuntza: Garapen profesional eta pertsonalerako funtsezkoak diren gaitasun digitalen eguneratzea eta etengabeko hobekuntza sustatzen du.
  • Inklusio digitala: Inklusio digitala sustatzen du, herritarren sektore guztiek gaitasun digitaletan hezteko eta prestatzeko aukera izan dezaten.
  • Ikuspegi integrala: Aro digitalean beharrezkoak diren gaitasunen ikuspegi integrala eskaintzen du, eta hori funtsezkoa da hezkuntza- eta lan-politika eraginkorrak garatzeko.

 

DigComp esparruari buruzko dokumentazioa

 

 

DigCompi buruzko bideografia: