Competencias Digitales en Euskadi
Ikanos-en Profil Digital Profesionalak ezagutzak zehazten ditu, trebetasun eta jarrera behar diren IKTak okupazio jakin batean behar diren lanak behar bezala egiteko, DigComp markoa erabiliz.
Profil Digital Profesional bat definitzeko, okupazio-atazen alderdi digitalak identifikatzen dira, jarduera digitalen eduki espezifikoa deskribatzen da erabiltzen diren irtenbide teknologikoen arabera, eta DigComp esparruaren gaitasun eta maila espezifikoekin lotzen dira.
Profil Digital Profesionalak maila ezartzen du eta okupazio batean behar diren gaitasunak deskribatzen ditu DigComp markoaren arabera.
Profil Digital Profesionala aldatu egin behar da, teknologiak eta jarduera profesional berriek aurrera egin ahala.
PDP erakunde bakoitzeko pertsonen kudeaketa-ereduan integratu behar da, eta errendimendua ebaluatzeko funtsezko baliabidea izan behar du.
Karrera eta garapen profesionaleko planetan, azpigaitasun digital berriak eskuratu behar dira, norberaren lanpostuaren PDPan aurrera egiteko.
Erakunde bateko PDPen multzoa kudeatu eta eguneratu egin behar da, profesionalek beren gaitasunetan aurrera egin ahala eta okupazioetan erabilitako teknologia aldatu ahala.
Profil Digital Profesionala erakunde bakoitzaren barruko lanpostu bakoitzerako espezifikoa da, egiten diren jarduera digitalen eta horiek garatzeko tresnen arabera.
Gaitasun batek ezagutza edo trebetasun berezia eskatzen duenean okupazio jakin batean, profilean nabarmendu eta biltzen da deskribatzaile egokiekin, zeregin desberdinak eskatzen baititu zeregin desberdinetan.
DigComp gaitasun baten barruan garrantzi berezia hartzen duten lan digital berezi horietarako, Ikanos-ek “azpigaitasun” kontzeptua sortu du, haren garrantzia nabarmentzeko eta lanbide-profilean behar bezala islatzeko.
Azpigaitasunei esker, zehaztasun handiagoz defini daitezke lan baten zeregin digitalak. Azpi-gaitasunak dituen profil profesional digitala baliagarriagoa izango da langileak hautatzeko eta giza baliabideak kudeatzeko. Azpigaitasunek DigComp esparruaren osotasuna eta gaitasunak ebaluatzeko sistemen arteko elkarreragingarritasuna mantentzen ere laguntzen dute.