Ikasteko ingurune pertsonala

Ikasteko Ingurune Pertsonala (PLE ingelesez: Personal Learning Environment) iturrien eta kontaktu pertsonalen multzoa da (Interneteko 2.0 tresnen bidez eskura daiteke), eta informazio eguneratua, jarduerak eta ikaskuntza-esperientziak eskaintzen ditu.

PLE etengabeko ikaskuntzarako eta hartutako gaitasun pertsonalak partekatzeko metodologia pertsonala da. Pertsona batek ikasteko erabiltzen dituen baliabide digitalen diagramaren bidez adierazten da. Nodoek prestakuntza-baliabideak adierazten dituzten sare baten bidez adierazten dira konexio potentzialak, eta nodoek baliabideen arteko erlazio kontzeptuala ezartzen dute.

Ikasleak bere PLE jarri behar du arreta PLE, eta informazio-iturri onak identifikatu behar ditu, bai baliabideak bai pertsonak, bai informazioaren jarraipena egiteko eta informazioa eskuratzeko tresnak, gai horri buruzko ikaskuntza eraginkorra lortzeko.

Ikanos ekimena da “tresna” egokiena gaitasun digitalen etengabeko eguneratze profesionalerako, izan ere:

  • Ikaskuntza-baliabideen sarea beti hazten da.
  • PLak “ikasten ikasteko” aukera ematen du.
  • Gaitasunak garatzeko metodologia bat da, eta banakako ikaskuntza-beharrei erantzuten die.
  • Beti egituratuta ez dauden ezagutzak eskuratzeko eta ingurune aldakor baterako trebetasunak garatzeko aukera ematen du.
  • Non eta nola ikasi hausnartzera gonbidatzen du PLak.

Ikaskuntza-ingurune pertsonala garatzeko sekuentzia

Ikaskuntza-helburuak definitzea

Gure interes eta gaitasunei buruz hausnartzea eta lortu beharreko helburuak ezartzea.


Web 2.0 zerbitzuak eta tresnak kudeatzea

Gure PLE eraikitzen lagunduko diguten 2.0 zerbitzu-motak ezagutzea.


Lortutako informazioa kudeatzea

Ingurune digitaletan bilaketa-estrategiak ezartzea, informazio-iturrien fidagarritasuna identifikatuz, datuak erkatuz eta eduki digitalaren azterketa kritikoa eginez.

Descubrir

Auditar

Analizar

Orientar

Aprender

Evidenciar

ePortfoliorako edukiak sortzea

Hautatutako iturrietatik aukeratutako edukiak lantzea. Aurkitutako baliabideak aldatu, hobetu eta konbinatuz garatutako edukia erakustea. Lortutako ezagutzetatik sortutako edukia erakutsi.


Ikasketa-sareak kudeatzea

Ikasteko sare pertsonala eraikitzea, gureen antzeko profil eta interesekin. Komunikazio digitalean gaitasunak garatzea.


Praktika-komunitateetan parte hartzea.

Ikaskuntza-sare sozialak garatzea, baliabide eta pertsona berriak lotuz. Besteen ikaskuntza sareetan parte hartu eta laguntzea. Gure kontaktuei laguntza eskatzea behar dugunean eta, aldi berean, haiekin ezagutzak, edukiak eta baliabideak partekatzen ditugunean.

PLE-ren iturrien diagrama. adimen artifizialari buruz